lördag 12 november 2011

Vimsig Louise

Idag vet jag inte riktigt om jag kan säga er vad 1 + 1 är.
På jobbet idag... känner mig lite smått bortkopplad, allmänt efter. Orden går inte riktigt ihop, vet inte hur många gånger som Sabina inte fattade vad jag menade. Haha, det kan inte alltid vara lätt.

Det räcker ju inte med att vara vimsig på jobbet. Att ha svårt att veta vad man ska ha på sig för kläder är ibland ett stort problem för oss tjejer antar jag. Jag öppnar garderobsdörrarna och glor på alla kläder, inget passar för mig idag. Jag säger till Dalle att jag har problem, att han får komma in till sovrummet och hjälpa mig. Jag beklagar högt att jag inte har några kläder att ta på mig varpå Dalle säger att han ser massor med kläder. Jag berättar för honom att jag har massor med linnen och t-shirts men inga långärmade tröjor. När man jobbat på A6 så vet man att man aldrig skulle palla att ha på sig långärmade tröjor, blir så sjukligt varmt. Så nu när jag jobbar mer på stan blir det tvärtom, du skulle frysa om du bara hade t-shirt. Min förklaring blir därpå att jag inte har några långärmade tröjor som passar. Han frågar om det är helt säkert att jag inte har några kläder med en ton som visar att han njuter av att retas och gläds åt att titta på när jag målar upp mitt dilemma. Jag vet hur puckat det låter men jag kör på ändå och skrattar för det är även en ton som bara är bäddat för att jag ska skratta och jag svarar att det mest är sommarkläder och drar flera olika slutsatser som jag tycker låter väldigt vettiga. I hemlighet tar han fram sin telefon och tänker spela in mig med mitt oerhört stora problem. Men jag kommer på honom direkt! Gäller ju att ha koll på flera saker samtidigt, ibland i alla fall. :)

Jag får helt enkelt vara glad att jag inte beter mig såhär:
Flickvän får utbrott
Det är helt enkelt för bra för att vara sant men det bästa är att det är på riktigt.

Kommer hem från jobbet känner att benen smått viker sig av trötthet. Känner mig lite vimsig, magen klagar av hunger och när jag kliver in genom dörren känner jag doften av mat! Dalle har värmt mat och gjort ordning så det bara är till att sätta sig vid bordet och äta. Himmelriket.

Har vilat lite i soffan och om 1 ½ timma ska vi vara hos Sandra och Jonathan tillsammans med Fina, Viktor och lille Noah som snart fyller 2 år, liten blir stor.

That's for today.
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar