onsdag 9 november 2011

Ledig dag

Idag är en ledig dag från jobbet.
Dimman ligger tjockt i luften och har gjort det ända sedan i morse. Det är kyligt ute och snart blir det minsann minusgrader tror jag. Man kan säga att det biter lite mer i kinderna när man cyklar till och från jobbet. Jag stannar inne och i morse fick jag en känsla av jul. Helt underbart när man får denna känsla, man får ta till sig den och njuta av den. Snart kommer julruschen men det gäller att stanna upp och inte glömma av att njuta.

Även fast jag innerst inne vet att jag egentligen borde ta det lugnt så kan jag helt enkelt inte bara sitta still. Blir många gånger att jag fixar och donar.

Idag kom suget som inte kommer allt för ofta och då gäller det ju att köra.
Gissa vad som är under?


BULLAR
med vaniljfyllning





Blekfisar som blir gyllenbruna och smakar fantastiskt gott. (Enligt mig och andra också hoppas jag på) Ja, jag kanske gör detta inlägg bara för att läska, men så får man göra ibland, enligt mig i alla fall. :)

Jag försöker jobba på att göra en sak i taget, det är inte direkt det lättaste som jag vet. Jag kör på och märker ofta när jag är mitt uppe i det att det kanske inte är det mest optimala men fortsätter ändå. Så om bullbak inte var nog så gjorde jag även lasagne. Tro nu inte att jag gjorde det från grunden, så duktig är jag inte. Lasagnemix är bra grejer, mycket fortare och ändå väldigt gott. Matlådor är ju en bra grej tänker jag.

Nu har jag satt mig framför datorn med en kaffe i handen och lyssnar på musik.
Denna låt strömmar ut ur mina högtalare, låten som spelades upp när vi gick ut från kyrkan som man och hustru.
Men innan vi gick ut var vi ju tvungna att få första bilden som gifta.


Minnen, minnen, minnen...
Love it.

2 kommentarer:

  1. Åh vilket berg av goda bullar. Känner lukten ända hit ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp, japp, japp! Tänk när det är lussebulledags! Aldrig gjort det innan men någon gång ska ju alltid vara första gången så det får nog bli i år.

    SvaraRadera