tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag. "Usch vad jobbigt." "Åh vad mysigt." "Äsch, det är väl som vilken annan dag som helst, det är bara affärers sätt att tjäna pengar." Lycka, glädje, ensamhet, alla känner nog olika för denna dag.

För mig har alla hjärtans dag aldrig varit något jättespeciellt. Jag och Dalle har aldrig riktigt "uppvaktat" varandra på denna dag. En liten lapp som säger något från hjärtat, men aldrig att vi köpt några presenter. Jag tycker det är en fin dag, en möjlighet att stanna upp, tänka efter och visa uppskattning till någon annan. Det viktiga är att det kommer från hjärtat och inte är baserat på att man känner att man borde eller måste göra/köpa något.

En del kanske tänker att alla hjärtans dag bara är för kärlekspar, man ser bilder i tidningar och på internet, alla verkar sväva på rosa moln. Men samtidigt så finns det en annan sorts kärlek. Kärleken till vänner eller till sin familj. Lika viktigt där att visa omtanke och kärlek. Samtidigt, allt detta kan man göra vilken dag som helst på året. Alla hjärtans dag är bara en dag av många andra dagar på ett år, men trots att jag inte riktigt firar denna dag med presenter så tycker jag att det ligger en fin tanke bakom den.

Vem behöver inte kärlek?
Så glad alla hjärtans dag till er alla!

2 kommentarer: