söndag 12 februari 2012

Födelsedagsfika

Födelsedagsfika har det minsann varit på schemat idag. Cheesecaken gjordes igår och har sedan dess väntat på att få bli framtagen till fikat. Jag och Dalle plockar och städar lite på förmiddagen, dukar fram och gör det lite mysigt. Klockan 12 kommer största delen av fam. Svensson, mormor och morfar Hellström.

Det här med firande alltså. Det är jätteroligt, men av någon lustig anledning så blir jag även lite nervös. Hoppas på att de ska få en trevlig stund, tänk om de inte tycker det är trevligt? Ja, jag är kanske lite knäpp men vad gör det om 100 år? Dalle försöker trigga igång mig mer än vad jag redan är och drar igång, påminner mig om att jag ska få paket och säger "undra vad du ska få i present, Louise...". Det ringer på dörren och jag öppnar. Framför mig står dem med ett jättestort paket. Käre tid, vad kan det vara i den stora kartongen? Som ni ser så har jag ingen anledning att säga "ja, men jag kan inte göra bröd för jag har inga degkrokar till elvispen". Jag har fått en assistent och en mixer som man kan sätta på toppen. Jag får reda på att den rymmer dubbel sats och jag tänker att det är illa om jag inte blir en bakmamma i framtiden. Vi får se hur det blir med det men användas ska den! Tack, tack och tack!


Jag får även blommor, underbara rosor och tufsiga tulpaner. Precis i rätt tid då de andra blommorna jag fick på födelsedagen sjunger på sista refrängen.


Filip är hemma på besök från Stockholm och med sig hade han julklappar som han hade glömt ta med sig senast. Som han sa, vi har det mesta. Därför köpte han en gåva åt oss, till andra som behöver saker mer än vad vi gör. Som ni ser så var det kycklingar! En fin gärning, något som hjälper andra att förhoppningsvis få en bättre vardag. Så tack Filip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar