lördag 4 februari 2012

Ett varmt hjärta

När jag kom till jobbet igår så väntade en jättevacker stor tulpanbukett på mig från mina fina föräldrar. Dagen på jobbet kan ju inte starta bättre! (Tack, tack, tack) Jag kom tidigare till stan för att jag bl.a. fick ett presentkort på Gina Tricot från Dalle och det ville jag minsann spendera så fort som möjligt. Jag är ivrig till tusen, för nu skulle jag äntligen få köpa de där färgglada jeansen! Jag tar mig snabbt till Gina och tittar igenom storlekarna och inser att min storlek är slut, även slut på lager ifall man skulle beställt från internet. Mitt hjärta brister och jag sörjer. Nä, okej, inte så farligt att det brister men jag blev så besviken. Men jag har fortfarande kvar hoppet för kanske, kanske, kanske att min kollega ska upp till Stockholm på söndag och då sa hon att hon i så fall kunde kolla om butikerna där uppe hade kvar den storleken. Så jag håller mina tummar att det blir bestämt att hon ska åka dit, för då är chansen större att det kanske kan finnas ett par som bara väntar på att få bli mina. Och är det inte så så har jag inga problem direkt med att hitta plagg i den butiken, de gör så mycket fint.

Dagen på jobbet igår var en lugn dag med mycket skratt. Det var inte så jättemycket folk som ville ta sig ut i kylan och jag förstår dem. -16 grader, kylan biter hårt i huden och det gör ont så fort man sticker ut näsan. Bästa kunden för dagen var Fina som kom in för att köpa lite örhängen och med sig hade hon den fantastiskt fina lille Noah. Jag tar mig sedan hem med bussen och när jag kliver in genom dörren får jag reda på att jag fått ett till blombud. Jag blir alldeles varm i hjärtat och nyfiken till tusen, vem kan ha skickat blommor till mig? Jo, Anna-Clara och David! Jag kan bara säga tack, tack och tack finaste ni!

Ett litet grattiskort hade kommit i brevlådan, från Dalles mormor och morfar som gör mig glad och sedan ett stort A4akuvert. Vem kan ha skickat detta? (Ja, ni ser ju hur lätt jag blir nyfiken). Då är det en teckning till mig och Dalle som min älskade brorson Emil ritat, samt ett litet papperspussel som han klippt till. En liten lapp följde med i kuvertet med en grattishälsning från Richard, Malin, Emil och Isak. Mitt hjärta smälter.

Efter en liten stund av nedvarvning från jobb tar jag och Dalle oss ner till Mäster Gudmunds källare och beställer varsin plankstek, himmelskt gott. Problemet när man kommer till restaurang är ju att man är så fruktansvärt hungrig och när man väl får in maten så försvinner maten i ett nafs, man blir ju totalt bänkad. Vi tog oss vidare till affären och köpte lite grejer vi behövde och sedan lite godis, körde hem och satte oss i soffan under ett varmt täcke. Klockan 21:30 märker jag hur mina ögon får svårt att hålla sig uppe och jag inser att trots att klockan inte är så mycket så är det dags för sängen. Lägger mig för att sova och somnar på studs.

Jag hade med andra ord en bra födelsedag.
Känner mig oerhört tacksam och jag blir alldeles varm i hjärtat.
Så tack, alla ni som grattade mig på min födelsedag, ni är guld!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar