torsdag 2 februari 2012

Som ett barn dagen innan julafton


I morgon är det födelsedag och jag är som ett barn dagen innan julafton. Jag kan inte komma på senaste gången jag kände så? Haha, det känns väldigt roligt och lustigt i alla fall. Samtidigt kan jag i andra stunden känna, vadå, jag blir bara en dag äldre än innan. Jag är precis som min kära moder, nyfiken till tusen och förväntansfull. Det värsta är när man triggar igång mig, jag lovar er, det är troligtvis det roligaste Dalle vet, att njuta av att göra mig nyfiken.

Tränade helt själv igår då min träningskumpan inte kunde, känner mig stolt, märks det? Haha. Så fort man kommit in i duschen här hemma så vill man nästan cykla tillbaka och ta sig igenom ett pass till. Det är en skön känsla, hoppas bara att det fortsätter så.

Tog mig ut på en promenad tidigare idag och man kan sammanfatta det hela med att det blåser väldigt kallt. Snoret rinner och man snörvlar men när solen skiner, då kan man ju inte vara annat än glad! Vättern är härligt blå och man kan se vita vågor dansa runt på vattnet. Solen skiner och lite snö föll från himlen, såg ut som glitter när man tittade mot solskenet. När man kommer innanför dörren ser man ut som en påskkärring om kinderna och det bränner om benen trots att man haft långkallingar under.

Mer på schemat idag:
Ta mig ner till stan om ett par timmar, innan dess?
Gotta ner mig under en filt i soffan med en varm kaffe och en bulle.
Väldigt bra plan tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar