torsdag 16 februari 2012

Spinnande spännis

Ont i nacke och axlar, värken strålar från nacken och ända upp till ögonen och spinning står på schemat. Eftersom jag inte tränade förra veckan så kände jag att det kan vara bra att röra på sig och att värken kanske lättar lite.

Spinning medel/70. "För dig som är ganska vältränad och känner till grunderna inom spinning.", är förklaringen på hemsidan. Ganska vältränad? Ja men visst, väldigt vältränad. Ehm, jag cyklar och går till jobbet, oerhört krävande, eller? Känner till grunderna inom spinning. Njea, första gången jag någonsin testar spinning så kan väl inte direkt säga att jag känner till grunderna. Jag frågar Josefine innan passet börjar om det är något särskilt jag behöver veta och säger till henne att hon måste hjälpa mig att ställa in cykeln rätt. Passet börjar och pulsen går upp. Efter ett tag (jag tänkte äntligen är det slut) så är det nedvarvning och jag frågar Josefine om vi var färdiga nu. Hon ler och svarar att det bara var de första 30 minuterna av passet, nu var det bara lite nedvarvning innan man körde de sista 25 minuterna. Käre tid. Heja Louise, heja Louise, go, go, go! Jag klarade mig igenom det! Ska bli spännande att se hur mycket träningsvärk det blir. Ja, men lite stolt är jag nog ändå.

Kan tänka mig att de flesta som testar något nytt för första gången blir lite smått förvirrade när man inte riktigt vet upplägget och tänket. Men jag tror minsann att det blir spinning fler gånger.

Jag går hem och det känns rätt skönt att bara lunka fram. Tråkigt nog så känner jag att värken kommer tillbaka och det första jag gör när jag kommer hem är att svälja Alvedon för att sedan sätta mig i badkaret. Efter ett bra tag med hög värme så känner jag att värken har släppt lite grann. Förhoppningsvis är det bättre i morgon. Tack och lov att man inte betalar något för vattnet i alla fall. Haha.

Nu sitter jag belåten i min OnePiece och ska fixa lite kvällsmacka.
Hoppas ni har haft en fin dag, snart är det helg! Inte för att jag är ledig hela helgen men ändå, helg är alltid helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar