tisdag 28 februari 2012

Ny kompis

Dagarna rullar på i ilande fart. Har varit i Göteborg i helgen och hade det mysigt. Min brorson Emil sa något väldigt gulligt. "Jag älskar farmor och farfar." Jag säger till honom att de älskar honom tillbaka och han svarar "alla ska älska varandra." Självklara ting som slinker ur en liten människas inre, väldigt fint. Lördagen innebar lek, lek och återigen lek. Läsa bok, svinga runt, krama, mysa och busa.

Måndag och tisdag har innehållit långa dagar på jobbet, kampanjbyte på jobbet. Vårens nyheter är på ingång och jag gillar det! Pyssla och dona är min grej, särskilt det lite pilliga. Gillar att sortera, klippa och göra det fint. Blir till att jobba i morgon också, då en kollega har blivit sjukling. Verkar gå magsjuka på de flesta ställen och jag ska minsann inte bli smittad, usch och fy!

Louise, vad du babblar på kanske ni tänker men då svarar jag att det är min grej, haha. Jag har som sagt fått en ny kompis. Jag fick den när jag var i Göteborg, en ny kamera! Precis vad jag önskat mig. En mindre kamera som är smidig att lägga i sin lilla väska och som det är mycket högre kvalité på. Samtidigt så fick jag min gamla kamera julafton 2005 och det var ju ett tag sedan. Det följde inte med något minneskort till kameran och jag hade glömt att ta med mig min gamla så jag trodde först att jag inte hade någon möjlighet att testa den men det är ju tur att man har en man som är fotograf. I hans ficka gömde sig ett minneskort som passade perfekt och dessutom ett kort med mycket större minne än vad jag haft till den gamla. Det roliga är att jag precis lägger in fotona från minneskortet och ser att det ligger andra bilder på. Bilder i en simhall och jag inser att det är bilder från ett av Dalles fotojobb på jobbet. Han är en sådan man som går in för jobbet, hämtar badbyxorna och simglasögonen hemma för att plåta i och under vatten, kul att kika.

Av respekt för både mina bröder och svägerskor så lägger jag inte upp några bilder på mina brorsbarn men jag kan lova er att de är sockersöta och helt underbara. Däremot lägger jag upp bilder på övriga familjemedlemmar. Man kan säga att 90 % av korten som är tagna från Göteborg visar bilder på mina brorsbarn men här kommer några bilder. Inga mästerverksbilder i kvalité kanske men de är tagna in the moment.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar