torsdag 9 februari 2012

Blandad kompott

Idag har varit en ledig dag så även för Dalle så vi bestämde oss för att ta oss till Ikea för att byta en kruka, från en mindre till en större storlek. Jag var väldigt noga med att vi skulle komma ihåg att ta med oss kvittot. Halvvägs dit inser vi att det kan vara bra att ha med sig krukan också.

Vi tog oss vidare till Mio där jag köpte en jättefin vas för det presentkort som jag fick av Dalle i födelsedagspresent. Kan ta ett kort på den någon dag framöver kanske. Därefter tog vi oss vidare till ett annat ställe, men det tänker jag inte berätta nu. (Nej jag är inte gravid).

Idag har även varit en tuff dag, min kropp är trött och då får jag lyssna. Skulle tränat idag men avbokade passet för att låta min kropp vila.

Dalles mamma kom hem till oss efter jobbet för att hjälpa honom med redovisning av hans företag, eller vad det nu var. Något viktigt i alla fall. Dalle nämnde innan Katarina kom att han helt plötsligt blev jättesugen på negerbollar/chokladbollar, kalla det för det ni vill. Medan de är på kontoret och är duktiga, ställer jag mig i köket och trollar lite för att överraska. En del med havregryn och en del med pärlsocker, ni kan ju gissa vilken som är min favorit. Jajjemän, pärlsocker it is. Dalle är mer för havregryn och det gäller ju att vara snäll och göra lite av varje tänker jag. Uppskattat blev det och det var ju tur det! Haha.

Har precis skjutsat ner mannen min till filmstaden, han och en kollega ska se "Hamilton". Jag borde egentligen äta kvällsmacka kanske, men måste säga att de där bruna bollarna i kylen är väldigt läskande, väldigt få kvar... Men jag ska vara stark. Mackor, mackor, mackor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar