söndag 19 februari 2012

Nagellack i all ära

Nagellack i all ära men ibland blir man ju lite smått tokig. Målar naglarna och tänker att jag ska vara duktig och måla två lager som man tydligen ska göra för att det ska hålla bättre.

Men det här med att vänta är inte riktigt min grej. Läser på nätet att nagellack torkar/stelnar fortare om man sätter fingrarna i iskallt vatten. Jag kör på med vatten och isbitar, doppar ner för en stund och det verkar göra nytta. Innan dess satt jag på knä på golvet i hallen med hårtorken vänd upp mot ansiktet. Körde på svalast möjliga och fullt ös. Satt och sjöng med i Whitney Houstons låtar som strömmade från datorn. Håret flög och man skulle nästan kunna tro att jag var Carola.

Märker sedan att jag fått en reva på ena nageln och eftersom det ska vara perfekt från början så tar jag bort nagellacket och målar om. Testar att köra ner nageln i det iskalla vattnet direkt efter att jag lagt på lacket. Ett tips till er alla, it's a no no. Vänta ett tag innan ni gör det. Jag tar nämligen upp handen efter en stund och det ser lite bubbligt ut på nageln, tänker att det säkert bara är lite vattendroppar. Testar att dra lite försiktigt över nageln vilket resulterar i att jag får rött lack på hela fingrarna. Måste ju vara det roligaste som finns. Särskilt när man snart ska iväg till Dalles föräldrar. Men när det väl är på så är det ju gött, bara man har ett bra lack så det inte slits bort på en gång. Då är det inte lika roligt.

Vill ha fler färger. Något som är mer diskret, får se vad nästa blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar