lördag 21 januari 2012

Att bestämma sig

Jag har aldrig varit duktig på det här med att bestämma mig om saker, välja mellan olika ting. Jag tar god tid på mig, så har det alltid varit.

Mina kompisar tyckte jag var så långsam när vi handlade lördagsgodis när vi var små. Jag tog alltid många sorter godis men få av varje, allt för att jag skulle få så många smaker som möjligt i min påse. Det handlade om att ta god tid på sig så man verkligen fick med sig allt som man var sugen på.

Jag har heller aldrig varit den där mitchmatchtjejen som ska övermatcha allt jag har på mig. Blanda lite hur som helst så blir det säkert bra i slutändan. Men ibland kommer de dagar då jag kan testa flera plagg från garderoben och ändå inte hitta något som jag tycker passar för dagen eller som känns bra. Eller när jag kikar bland alla mina örhängen och inte kan bestämma mig för vilka jag ska ha på mig.

Något som nu för tiden kan ta lång tid är det här med att bestämma mig för vad jag ska äta när jag är ute på restaurang. Jag hittar ofta två-tre stycken rätter och velar. Det jobbigaste är när andra bestämmer sig jättefort. Haha. Därför säger Dalle många gånger att jag ska kika på menyn innan jag tar mig till den bestämda restaurangen. Jag kan helt enkelt ta evigheter på mig.

I morgon ska jag nämligen ut och äta med kollegorna och självklart har jag kikat lite på menyn så jag vet vad som erbjuds men det skulle inte förvåna mig ifall jag får svårt att bestämma mig när jag kommer dit ändå. Ska till "En italienare och en Grek", kan ju inte bli fel i alla fall, godare än godast.

Det låter kanske som att jag är en knäppgök men det är egentligen inte så farligt som det låter. Jag är lite velig, det är sådan jag är men jag måste säga att jag är bättre på det nu än förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar