lördag 28 januari 2012

Längtan och vanlig vardag

Idag är en sådan dag då det känns som en söndag trots att det är lördag, blir lite fel i tänket men det ska nog gå bra ändå.

Igår började flytten för mina svärföräldrar. Tanken var att jag skulle hjälpa till när jag slutade jobbet kl. 17 igår men istället kom jag lägligt till semla och kaffe. Allt var redan flyttat och klart. Det som står kvar på schemat är att städa huset, allmänt fix och don. Får se hur långt de kommit när jag slutat jobbet idag. Kanske kommer jag lägligt till fika igen? Haha.

Det är gråmulet idag och det ser ut att vara plusgrader, men det är istället minusgrader och ruskigt kallt ute. Sitter på kontoret och kikar in mot vardagsrummet och vill blåsa liv i hela lägenheten. Damma bort all höst och vinter och fylla på med vår, vår och vår. Har klickat runt lite på nätet men inte hittat jättemycket som inspirerat mig men någon dag framöver när det blir tid får man kanske ta sig en tur på stan och leta efter något nytt som kan passa in. Något färgtema, ska bara bestämma mig för vilket. :)

Inget revolutionerande som hänt, bara allmän uppdatering om en vanlig vardag.
Jag fortsätter att längta till våren.



2 kommentarer:

  1. haha, jag läste först "flytten för mina föräldrar" och tänkte, va ska de flytta?! Visste jag inte... men det var ju visst Dalles föräldrar ;)

    Hjälp vad jag längtar till våren när jag ser bilderna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naj, naj, naj. De kommer nog aldrig flytta därifrån. :) resten av lindgrenkolonin finns ju i Rannebergen. :) va bra att de får dig att längta, då tjänar de sitt syfte. :)

      Radera