måndag 16 januari 2012

Fullspäckad helg

Som titeln avslöjar... fullspäckad helg.

I lördags så kom ju Linn och Joel på besök som jag tidigare berättat. Riktigt mysigt att ha dem på besök. Engelska, engelska, engelska men ibland fick man helt enkelt ta det på svenska när det blev för svårt att förklara. När de hade åkt så var vi helt slut i våra hjärnor och jag tänkte "tänk att Linn pratar engelska hela tiden, hon är grym". Det var 1 år sedan vi träffades sist, när de blev man och fru. Så mysiga är dem, man önskar att de kunde bo lite, lite, lite närmre. De får helt enkelt flytta till Sverige när de planerar att skaffa barn. Fick höra att vi i Sverige hade ett sjukt bra system. I USA får de bara vara föräldralediga i sammanlagt 6 veckor, det känns som ett skämt. Haha. Då har vi det väldigt bra här i Sverige som har möjlighet att vara hemma jättejättelänge i jämförelse.

Och igår, bar det av till Ullared med Viktor och Carolin. Jag och Carro gick åt vårt håll, Viktor och Dalle åt sitt. Det var faktiskt inte så mycket folk där och det var skönt. Bästa köpet var en vinterjacka, som jag behövt väldigt länge. Den jag använt i flera år börjar trasa sönder sig i fickorna och är allmänt sliten. Halva priset på redan billig jacka blev ett kanonpris, 199:-! Träningskläder, en liten väska med jättebra fack som man kan ha när man ska till stan och sedan bra-att-ha-grejer, nagelfil, sköljmedel, tvål, tvättmedel och lite till... ja, inte lika roliga saker med andra ord. :)

Dalle hittade lite nya kläder, startkablar, bogseringslina och lite andra grejer.
Orkar inte riktigt lägga kraft på att försöka få till bra bilder men här är en liten kik på de två bästa köpen.


Väska för 109:-, helt överkomligt. ;)





Idag är det jobb som står på schemat. Efter att jag stängt blir jag upphämtad av Dalle och vi drar vidare till Bankeryd för att fira fina svärfar som fyller 51 år.

Sitter fortfarande i sovkläderna, kanske dags att ta tag i dagen?
Ja, men kanske det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar