fredag 6 januari 2012

Fotografering och pannkaksfest

Dalle är fortfarande sjuk så jag har varit syster Louise här hemma. I natt har det snöat, himlen var blå och solen sken när man vaknade. Är ju en rätt så regnig vinter denna gång så det är skönt när solen strålar. Det glittrar i snön och det känns helt enkelt gött.

Efter morgonkaffet tog vi oss ut till Domsand i Bankeryd för att fota lite. Tyvärr så var det inte lika mycket snö där som det var hemma men ändå mysigt att ta sig ut i naturen trots den bitande kylan. Jag ville fota med Dalles systemkamera men när vi väl var framme så ville den inte vara med och säger "Camera Error", spännande? Dalle hade med sig sina analoga kameror och lekte med dem och jag fick hålla mig till kameran på min mobil, inte så sugen på att fota analogt.

Längst där ute vid den vita fyren förlovade vi oss, nyårsnatten för två år sedan. Åkte ut dit när alla gäster hade åkt hem, runt halv fyratiden. Dalle ritade ett hjärta i snön med datumet inuti. Vi hade bestämt datum och fixat ringarna tillsammans men mitt enda krav var att han skulle gå ner på knä och fråga, och det gjorde han. :) Sedan var det bara till att skicka ut mms med ringarna, önska alla ett gott nytt år och till sist ändra statusen på Facebook innan man la sig för att sova. Haha.



Väl hemma så slog jag ihop en pannkakssmet. För övrigt väldigt, väldigt länge sedan sist. Undrar varför, säkert för att man aldrig har grädde och sylt hemma. Har alltid i vaniljsocker i smeten (tack Anna-Clara för detta tips för sisådär sex-sju år sedan kanske?) och det luktar helt ljuvligt i köket när man steker pannkakorna. Ett tips till er där ute i cyberspace.

4 kommentarer:

  1. Oj, jag minns verkligen inte det. Men det var ju härligt att jag dela med mig av min vishet.. /acee

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, men vi var i din lägenhet i torslanda och stekte pannkakisar åså pratade du på om dina döda råttaskills. ;)

      Radera
  2. Hahah, ja det kan jag tro att jag gjorde. Tack för tipset, det borde jag lägga till på mitt cv:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ja oja! Det väger nog jättestarkt. ;)

      Radera