tisdag 10 januari 2012

Snö, Ullared och träning

Det har snöat i Jönköping!
Snöade hela kvällen, kände mig som Mrs Snowman när jag gick hem från jobbet. Men jag antar att snön töar bort lika fort som den kom. Mysigt med snö, det blir vitt och ljust överallt men samtidigt så vill jag mest ha knoppande träd och blommor överallt. Antar att det kommer med tiden, tålamod heter det tror jag.

På söndag blir det en dagstripp till Ullared. Dalle har väl aldrig varit särskilt pepp på Ullared men sa igår att "om Viktor kommer så kan jag väl följa med. Då kan vi titta på elektronikprylar medan ni går och kollar på kläder." Och i morse när vi åt frukost sa han att han faktiskt såg fram emot söndag, så det går åt rätt håll. :) Nä, men om jag ska vara ärlig så blir jag lite knäpp när folk blir stissiga och röjer runt som galningar och tänker billigt, billigt, billigt, måste ha alla schampoflaskor bara för att de är 1 krona billigare än i annan affär. Men tänker att om man bara andas och går lugnt så blir det nog bra. Mitt mål är att hitta ett par träningsbyxor, sedan är det en bonus om jag hittar annat skoj också.

Jag har nämligen funderat på det där med att träna och som ni vet så finns det inte direkt i ryggmärgen med regelbunden träning. Var peppad på att testa pass på Friskis & Svettis för ett tag sedan men avråddes från det pga det som varit. Min kropp blir ju väldigt snabbt trött bara av att gå runt på ställen med mycket folk, suset och vimlet laddar ur mina krafter som ett dåligt batteri. Ska testa i alla fall och se om det är något jag går igång på. Men ensam gör jag det inte, det är jag alldeles för feg för. Josefine är tänkt att vara min stöttepelare, min guide genom olika sorters pass, min expert och mitt pepp. Känn inte pressen Josefine. ;)

Ja men det var nog allt för idag.
Lite babbel.

2 kommentarer:

  1. Jag tar det som en utmaning ;) inget kommer stoppa dig att gå till träningen själv sen när jag e klar!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag kommer kräva att du är med hela tiden ändå för sällskap är roligare. :)

    SvaraRadera