tisdag 24 januari 2012

Ny klocka, sprakande färger och en dag att fira

Det är slutspurt på jobbet, d.v.s. billigare än halva priset på det mesta. Slutspurten är slutet av rean och pågår t.o.m. 28:e februari. Det ska bli så skönt när vårens nyheter börjar komma in på riktigt. En del har redan kommit in men man längtar tills allt anländer till butiken. Då sprakar det av färger och hela butiken ljusnar på något sätt.

Jag har inte handlat en klocka på väldigt, väldigt länge och nu när det blir mer än halva priset på många varor så blir jag faktiskt sugen. Den här klockan har fått följa med mig hem. En klassisk, tunnare, större klocka som jag kan ha när som helst.


Apropå sprakande färger. Jag blir så sugen på att köpa ett par färgglada jeans. Har du gått och blivit tokig kanske ni tänker, men man blir ju helt glad bara av att titta på dem! Förr i tiden var jag nämligen den som mest hade svart, svart, svart och kanske något mer svart. Varje gång jag går förbi Gina Tricot så möts jag av dessa jeans som bara lyser. Ett par röda hade ju varit jättesnyggt. Inte för att jag är så röd av mig men åh vad de är fina. Ett par blåa hade varit fint det med, gröna är kanske lite för vågat men jag kan helt enkelt inte göra annat än att digga dem. Priset är 199:-, helt i min prisklass.



Idag är en stor dag för mig. Vad har hänt nu, tänker ni. Inte så mycket svarar jag. Men idag är sista dagen som jag ska jobba på A6. Jag blir helt lycklig inombords när jag tänker på det. Tårarna bränner innanför ögonen och det känns som att klippa bort bojor runt mina handleder, på något sätt känner jag mig fri.
Så idag är en bra dag, nästan så bra att man skulle behöva fira den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar