måndag 23 januari 2012

Jag väger bly

Vaknade kvart över 10 idag. Inte likt mig att sova så länge men nu är jag på benen och har ätit frukost. Men det enda jag kan tänka på är att få gå tillbaka till sängen och somna om. Jag gäspar konstant och det känns som att jag väger bly, segt att röra varenda kroppsdel.

Igår var jag som sagt ute och åt med kollegorna. Jag är en sådan person som väldigt gärna vill komma i tid. Jag kommer gärna 20 minuter tidigt till jobbet bara för att hinna kolla av läget men det slutar mestadels med att jag tålmodigt sitter och väntar och väntar på att få gå ut och jobba. Jag gick ner till stan igår och eftersom jag inte visste hur lång tid det skulle ta att gå så går jag 45 minuter innan. Det är iskallt ute och det blåser, vilket gör att jag pinnar på som en frusen vandrande pinne och slutresultatet blir 20 minuter tidig och jag är först på plats. Ibland är det bra att vilja komma i tid, ibland mindre bra helt enkelt. Det var god mat som serverades igår och självklart hade jag svårt för att bestämma mig vad jag skulle äta men jag var som tur var inte ensam om detta. Det tjattrades på som alltid och vi hade trevligt men jag tror att de övriga gästerna tyckte det var skönt när vi gick hem. Haha.

Men nu börjar det bli dags att ta sig i kragen och göra sig i ordning lite för idag ska det jobbas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar