lördag 21 januari 2012

Om allt och ingenting

Under min rast på jobbet igår satt jag och kikade på schemat. Min blick fastnade på lördagens tider och jag börjar fundera "varför jobbar Joella mitt pass i morgon?". Jag tittar på det en stund och inser att jag faktiskt är ledig på lördagen. Har hela veckan varit inställd på att jobba denna lördag men helt i onödan, för jag skulle ju faktiskt vara ledig. Jag kikar i min kalender på mobilen för att se om jag råkat skriva fel i den, men hela lördagen är blank och jag inser att jag helt enkelt tänkt jättefel. Men jag är inte ledsen för det. Skönt att äntligen ha en ordentligt ledig stund med mannen min.

För övrigt så fanns det tårta på jobbet igår. Vi hade fått den som en vinst från jobbet eftersom vi lyckats samla in mest pengar i snitt till Barncancerfonden av alla andra butiker. Hittills har Ur & Penn lyckats samla in 890 000:-, längtar tills vi når miljonen. Då kommer det kännas riktigt, riktigt bra!

Igår skulle vi ju gått på bio, jag, Sandra och Dalle men när vi ska hämta ut biljetterna som Sandra köpt i onsdags så finns det inga biljetter att hämta ut, inget köp är registrerat för att hämta ut den dagen. Vi tar oss till kassan och inser att hon råkat boka biljetter för onsdagens bio istället för lördagen. Jag och Dalle hade använt två biocheckar så vi gick ju inte back på det direkt men Sandra hade fått betala för sin biljett. Vi fick alternativet att gå på lördagens bio ändå men med utspridda platser eftersom det nästan var fullbokat. Vi kände oss inte direkt jättepeppade för det och vi skrattade väl mest åt hela situationen. Vi bestämde oss för att hyra film istället så vi tog oss vidare till Hemmakväll, hyrde film och köpte lite godis, drog hem till oss och bosatte oss vid TVn med lite frallor. Såg på filmen "Super 8". Jag trodde hela tiden att vi hade hyrt filmen som heter "I am number 4" där människor har superkrafter. Satt mest hela tiden och väntade på att dessa barn i "Super 8" skulle få superkrafter men insåg efter ett bra tag att det helt enkelt inte skulle ske, för det var ju inte alls den filmen.

Fick de första elva avsnitten från tredje säsongen av Vampire Diaries från Sandra igår så ikväll ska det tittas medan Dalle är iväg och firar en kollega som är nominerad till Årets Bild. Varvar väl avsnitten med att försöka läsa klart boken "Livet deluxe" som jag berättat om tidigare.

Men just nu är jag sugen på lite kaffe och bulle.
Varma bullar med varmt och gott kaffe, det gillar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar