fredag 13 januari 2012

Fredag, I like it

Blåser tokigt mycket ute och jag funderade tidigare på om jag skulle våga ta cykeln eller om jag skulle gå till jobbet, bestämde mig för cykeln. Resan dit gick bra och resan hem också för den delen men det blev nästan löjligt svårt att cykla vissa stunder när jag var på väg hem. Med andra ord, glad att det var mörkt ute och att det inte var någon annan som cyklade eller gick åt mitt håll för det måste sett rätt så roligt ut. Cyklar längs med Vättern när jag tar mig fram på min lilla cykel så vågorna bara öste på mot stranden och stenarna. Glad att jag inte fick mig en kalldusch om man säger så. :)

Så nu har mysbyxorna tagits på och jag ska bosätta mig framför tvn med kvällsmacka och kanske mumsa på lite chips. Borde kanske suga in det engelska språket när jag kikar på tvn ikväll. I morgon får vi nämligen USAbesök hem till oss, finbesök av Linn och Joel. Måste erkänna att jag blir nervös av att prata engelska men jag är nog inte den enda som känner så, hoppas jag. Trots att det ändå brukar gå, så är man ju livrädd att man inte ska hitta orden, att man ska staka sig och känna sig allmänt blåst. Men det går nog bra, ehe.

Hoppas ni har en mysig fredagkväll och att helgen blir kalasbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar