tisdag 3 januari 2012

Nagellack

Har bitit på mina naglar i flera år men har lyckats sluta med det, tack och lov. Dessvärre går de sönder och viks bakåt jämt och ständigt så de är inte alltid så fagra ändå. Men jag tänker att lite nagellack ändå piffar upp vardagen lite, så igår köpte jag två stycken (for sale). Finns ju nagellack för 250:- om man så skulle vilja men sådant skulle jag aldrig få för mig att köpa. 29:-/st var helt perfekt pris tyckte jag. Hot chocolate och Baroque red. Testade hot chocolate idag, rätt så nöjd ändå. Baroque red ska jag la våga använda den med, jätterökigt rött och glittrigt. Men skulle vilja ha riktigt schysst rött nagellack, klassiskt, nåt liknande detta. Såg en bild på en annan persons blogg och blev jättesugen på denna färg. Färgsprakande är fint!



2 kommentarer:

  1. jag hade samma problem som du när jag slutade bita på naglarna. för att stärka dem använde jag myrrolja och hade oftast överlack på naglarna. efter ett tag hade naglarna fått lite styrka och gick inte av lika lätt. så hang in there, det kommer att bli bättre.
    / Carolin

    SvaraRadera
  2. Jag slutade för flera år sedan men det har inte blivit bättre. Testade att köpa olja för naglarna som man strök över nagelbanden men det där med rutin har jag svårt för. ;) blir liksom att man glömmer. :)

    SvaraRadera