söndag 8 januari 2012

Klanten och vackra ord

Dricker mitt morgonkaffe och lyssnar på musik vid datorn. Klantar mig och välter kaffemuggen, kaffet rinner på min mobil. Hur arg blir man inte på sig själv? Rätt så jättearg. Skyndar mig till toaletten för att torka av den med papper och stänger av den för att sedan sätta på den igen. Mobilen får för sig att hörlurar är insatta och när jag testar att ringa och prata med någon annan i telefonen så hör jag ingenting. Jag stänger av mobilen och försöker stoppa tops ner i hörlursintaget för att torka upp, sätter på hårtorken och blåser på den. Nu verkar den fungera igen och jag håller tummarna att den vill fortsätta leva som jag vill. :)

Snacka om att man är beroende av något när man blir så frustrerad när man tror att något ska ha gått sönder för gott. Samtidigt är det sura pengar att betala för att laga bara för att man är klantig. Men jag antar att jag inte är den första personen som lyckats med detta och som sagt, den verkar vara normal nu.

För att hoppa från det ena till det andra så har jag länge kikat på väggtext. För er som inte vet vad det är så är det precis som det låter. Text som man fäster på väggen, visdomsord eller bara andra fina ord. Det enda som gör att jag tvekar är att när man i framtiden ska lossa texten från väggen så kan tapeten gå sönder. Bor i hyresrätt och då får man ju helt enkelt tapetsera om innan man flyttar. Samtidigt är det långt kvar innan vi flyttar på oss härifrån.

Har fastnat för denna och tycker att den skulle passa jättefint att ha ovanför sängen i sovrummet. Någon som har erfarenhet av väggtext och vet hur lätt/svårt det är att egentligen ta bort det vid ett senare tillfälle?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar