torsdag 19 januari 2012

Friskis & Svettis

Som jag tidigare berättat så har jag ju planerat att börja träna. Igår var det premiär för Louise när det gäller pass. De hade kvar informationen om mig från den tid då jag hade ett gymkort som säkert gick ut för sisådär 4 år sedan. Blev förvånad att de inte skulle ta kort på mig, men antar att de även hade kvar fotot sedan gymtiden. Frågan är om jag vill veta hur jag såg ut. :)

Nervös sitter jag och väntar på att Josefine ska möta upp mig. Vi går in tillsammans och på Friskis är det fullt ös. Människor överallt, men som Josefine sa, vänta en månad så är det inte lika mycket människor längre. Vi byter om jag inser att ett hänglås skulle man ju haft med sig, men fick dela skåp med henne. På vägen ut nämner Josefine något om biljett och jag tänker "biljett, vadå biljett?". Jahaa, var det en biljett man fick för att få komma in i salen där vi ska träna, jag trodde bara det var ett kvitto på bokningen och ingenting annat. Ja, ni ser ju hur rutinerad jag är.

Väl inne i salen skrattar jag till lite och berättar för Josefine att jag tycker det är så roligt med folksamlingar, människor ställer sig mot väggen och i ring, varpå hon svarar att man faktiskt ska stå i ring och att det nog är därför som alla gör så. Jahaaa, säger jag och skrattar lite till. Jag hänger med förstår ni.

Personen som ska leda passet kommer in och ställer sig i mitten med energi gånger tre och hon kör igång. Alla hakar på så gott de kan. Jag skrattar lite för mig själv när jag inser att jag ibland inte hänger med överhuvudtaget. Rätt lagom pass, inte så maffigt, mer i slutet som jag känner att det börjar bli rörigt i hjärnan med alla rörelser och människors armar som svingar upp, ner, i cirkel och lite varstans. Allting avslutas med stretching och passet tar slut. Det regnar/snöar när vi kommer ut och cykeln står och väntar på att jag ska ta med den hem till cykelförrådet. Skönt med den kalla luften mot mitt varma ansikte men i slutet så kisar jag som en tok för att se överhuvudtaget. När jag kommer hem och kliver in genom dörren ser jag en lapp "ute och springer" och framför mig sitter en trött Dalle som säkerligen känt att han också behöver vara duktig om jag är det.

Var rädd att jag inte skulle orka lyfta mjölkpaketet idag p.g.a. träningsvärk men det är minsann inte så farligt idag. Lite öm på vissa ställen men absolut inga problem, bra grejer. Så det får väl bli att träna nästa vecka också, får ju inte totalchocka kroppen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar